24.01.2013

Tagliatelle z owocami morza i limonkową oliwą


... czyli moja kolorowa dawka optymizmu.




Składniki( na 2 porcje) :
  • makaron tagliatelle ( 250 g)
  • mieszanka owoców morza ( 200 g)
  • sól
  • oliwa
  • plasterek limonki

Przygotowanie : 
Makaron wrzucamy do wrzącej, osolonej wody. Dodajemy łyżeczkę oliwy i gotujemy przez 5 minut.Odcedzamy makaron i układamy na talerzu.
Do wrzącej osolonej wody wkładamy owoce morza (ja preferuję mieszankę ale oczywiście można ograniczyć się do ulubionego rodzaju). Gotujemy przez 2 minuty.
Na patelni podgrzewamy oliwę. Podsmażamy delikatnie plasterek limonki - po minucie na każdą stronę.
Na makaronie rozrzucamy owoce morza, polewamy wszystko oliwą o smaku limonki a całość dekorujemy podsmażonym plasterkiem.
Smacznego!

5 komentarzy:

  1. Jak to pysznie wygląda :) Uwielbiam połączenie tagliatelle i owoców morza, niemniej limonka to dla mnie nowy dodatek. Muszę kiedyś jej użyć! Jest bardzo wyczuwalna w smaku?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeżeli trochę ją "ponaciskasz" podczas podgrzewania na oliwie to puszcza sok. Moim zdaniem taka oliwa o smaku limonki świetnie pasuje do ryb i owoców morza. :)

      Usuń
  2. Zamiast gotować, rozmróź owoce morza i podrzuć je na oliwie z czosnkiem, a potem wrzuć ugotowany makaron, dodaj sok z limonki i jeszcze chwilę mieszaj wszystko na ogniu, by makaron nabrał smaku. To oczywiście tylko moja propozycja :)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Zgadzam się z Italia od kuchni, rezultat będzie bardzo dobry !

    Pozdrawiamy serdecznie

    Tapenda

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny!
Jeżeli jesteś użytkownikiem anonimowym,a chciałbyś zadać mi jakieś pytanie, to wymyśl sobie proszę jakiś pseudonim - będzie łatwiej mi odpisać.

wibiya widget