25.02.2013

Bułka rozpusty i ziemniak zapomnienia

Pokaźnych rozmiarów hamburger i chrupiące, świeże frytki.




Hamburger

Mięsko 

Składniki (2 porcje) :
  • mięso wołowe mielone - tak na 2 duże kotlety
  • ćwiartka cebuli
  • ząbek czosnku
  • sól
  • czarny pieprz
  •  żółtko
Przygotowanie :
Do miski wrzucamy mięso, dodajmy pokrojoną w drobną kostkę ćwiartkę cebuli, rozgnieciony ząbek czosnku, pół łyżeczki soli, pieprz świeżo mielony ( zależy od preferencji) i wbijamy żółtko. Wszystko ugniatamy, co od zawsze jest dla mnie niezwykle przyjemnym i uspokajającym zajęciem. Uwielbiam gdy ręka ugniata mielone mięso o ono przedostaje się miedzy palcami. Formujemy kulki i rozgniatamy je na dosyć płaskie kotlety. Na patelni, najlepiej przeznaczonej do grillowania, rozgrzewamy olej i smażymy z każdej strony przez 5-7 minut (stopień wysmażenia zależy od naszych preferencji).

Następnie rozgrzewamy piekarnik. Moczymy papier do pieczenia a następnie staramy się delikatnie go wyrznąć jednocześnie uważając aby się nie podarł. W tak przygotowany papier zawijamy bułki hamburgerowe. Powoduje to, że bułki będą chrupie lecz nie twarde a delikatnie wilgotne i świeże. Wrzucamy je na 10 minut do rozgrzanego do 180C piekarnika.
Po tym czasie wyjmujemy je z piekarnika, odpakowujemy z papieru i "otwieramy" bułkę na tyle by zmieściły się dodatki. To co wrzucimy do hamburgera zależy od naszych upodobań. W moim znalazł się rozsmarowany na bułce majonez, plasterek sera żółtego, mięsko, ketchup, mieszanka sałat, pomidory ,pokrojona w plasterki cebula i ogórek.


Frytki

Składniki (2 porcje) :
  • całkiem duży ziemniak
  • olej 
  • sól morska
Przygotowanie :
Ziemniaka obieramy i kroimy na kształt frytek. W rondelku z uwieszonym nad nim sitkiem (na wzór frytkownicy) rozgrzewamy olej (możemy dodać do niego nasze ulubione przyprawy aby frytki nimi przesiąknęły, np. chili). Układamy paski na zanurzonym w rozgrzanym oleju sitku (pamiętajcie aby sitko było metalowe inaczej się roztopi). Smażymy do lekkiego zarumienienia się frytek. Wyjmujemy z sitka i układamy na papierowym ręczniku. Następnie powtarzamy ten proces. Sekret chrupiących frytek polega na ich podwójnym smażeniu.



Mam nadzieję, że przepis przypadł Wam do gustu i już lecicie do sklepu po składniki na  swoją fastfoodową ucztę :)

12 komentarzy:

  1. a ja się zawsze dziwiłam, że moje fryty są miękkie a nie chrupiące, teraz już wiem dlaczego ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Doskonałe frytki, przepis - rzeczywiście, przypadł mi do gustu !!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam te Twoje zdjęcia <3

    OdpowiedzUsuń
  4. Czy tłuszcz z frytek osadza się na języku ?



    Ryszard

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie :) Przynajmniej ja się z tym nie spotkałam.

      Usuń
    2. Bo ja najpierw obrałem 10 kilogramów ziemniaków, następnie ugotowałem je w zlewie za pomocą grzałki a na koniec pokrojone w idealnie równe 6 centymetrowe patyczki usmażyłem z sadzonym jajkiem.
      Tylko, że zamiast tego piwka wypiliśmy z chłopakami po truskawkowej maślańce z biedronki

      Ryszard

      Usuń
    3. Ale głupi i żałosny hejt Znajdź sobie jakieś zainteresowanie zamiast rzucać głupie teksty na blogach ludzi, którzy sobą coś reprezentują. Zapewne zebrały się jakieś głupie, brzydkie, zakompleksione dziewczynki i postanowiły poprawić sobie humor wyśmiewając czyjąś stronę. Ale przykro mi - cycki wam od tego nie urosną, nosy nie zmaleją, zęby nie wyprostują a pryszcze nie znikną. Life is brutal!

      Kryśka - widzisz też mogę wybrać sobie wieśniackie imię. I co, już jestem zajebista?

      Usuń
    4. Spokojnie, bez agresji - nie dajmy zniżyć się do poziomu dyskusji rozmówcy :)

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny!
Jeżeli jesteś użytkownikiem anonimowym,a chciałbyś zadać mi jakieś pytanie, to wymyśl sobie proszę jakiś pseudonim - będzie łatwiej mi odpisać.

wibiya widget