7.03.2013

Pakuję garnuszki i uciekam!

"Książka ta przedstawia wybór egzotycznych potraw, które wywodzą się z pozaeuropejskich kręgów kulturowych. Są to nie tylko najlepsze smakowo potrawy ludów pozaeuropejskich, lecz równocześnie takie, które nie zdobyły jeszcze międzynarodowego uznania.  Warto je jednak wprowadzić na nasze stoły, gdyż dostarczą nam z pewnością nowych doznań smakowych i estetycznych, zbliżą nas do innego, odległego świata. Smak, a nawet wygląd tych potraw może być dla wielu dużą i przyjemną niespodzianką."
Przedmowa, "Przygoda kulinarna" aut. Katarzyna Pospieszyńska, Warszawa 1987



Ostatnio dotarło do mnie, że w moim mieszkaniu nie ma już miejsca na kolejne książki. Półki zapełnione, szafy zajęte, kąty przeładowane a lodówka nie jest chyba najlepszym miejscem do ich trzymania.  Wiedziałam, że ten moment kiedyś nadejdzie jednak nie spodziewałam się, że stanie się to tak szybko.  To okropne odkrycie sprawiło, że wybrałam się do jednej z pobliskich bibliotek. Przechadzając się miedzy regałami natknęłam się na dział książek kulinarnych. I był to początek mojego zatracenia. Spędziłam godzinę na przeglądaniu, wertowaniu, podglądaniu i czytaniu poszczególnych przepisów. Nagle wypadła na mnie "Przygoda kulinarna" Katarzyny Pospieszyńskiej i to przypadkowe spotkanie okazało się być miłością od pierwszego wejrzenia. Ciekawe przepisy, interesujące rozwiązania i zapisane marginesy przez osoby, które poznały ją nieco wcześniej. Wracając do domu zatrzymywałam się parokrotnie aby przeczytać kolejny przepis. Teraz jestem już pewna, że "Przygoda kulinarna" to pozycja do której będę niejednokrotnie zaglądała.
Znacie? Lubicie?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny!
Jeżeli jesteś użytkownikiem anonimowym,a chciałbyś zadać mi jakieś pytanie, to wymyśl sobie proszę jakiś pseudonim - będzie łatwiej mi odpisać.

wibiya widget